Jego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień związanych z zawodem nauczyciela, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań rozwoju zawodowego, a także czynników pedagogiczno–psychologicznych determinujących zawodową skuteczność nauczycieli (ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli wczesnej edukacji) oraz wybór studiów przygotowujących do pracy w tym zawodzie. Z tego zakresu opublikował ponad dwadzieścia artykułów i rozdziałów w monografiach. Wyniki swoich badań prezentował na ponad dwudziestu konferencjach i seminariach naukowych.
Był uczestnikiem trzech zagranicznych wyjazdów studyjnych (Szwecja, Izrael, Niemcy), podczas których prowadził wykłady z zakresu kształcenia społeczno-emocjonalnego uczniów i przygotowania nauczycieli w tym zakresie.
Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.
Sekcja II A. Nauczyciel (14.30 - 16.00)