Bogusława Gołębniak
Prof. DSW dr hab. nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Pracowała w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, gdzie w latach 2004-2014 pełniła funkcję prorektora ds nauki i współpracy z zagranicą oraz kierowała zakładem pedeutologii. →
Autorka wielu publikacji oraz współautorka, redaktorka i współredaktorka prac zwartych poświęconych przesunięciu paradygmatycznemu w edukacji nauczycieli (Zmiany edukacji nauczycieli, Wiedza – biegłość – refleksyjność, 1989; Edukacja poprzez język, 1996; 1999; Uczenie metodą projektów, 2002; Nauczyciele. Programowe (nie)przygotowanie, 2012; Nowy profesjonalizm nauczycieli. Podejścia – praktyka – przestrzeń rozwoju, 2014; Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane, 2010; Ku inkluzji społeczno-kulturowej. Od pedagogiki klasy do pedagogiki ucznia, 2018; Proces kształcenia, w: Z Kwieciński, B. Śliwerski (red.) Pedagogika, podręcznik akademicki, 2019).
Od 2013 roku redaktorka naczelna czasopisma naukowego Forum Oświatowe.
Członkini z wyboru Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.
Sekcja III B. Perspektywy diagnostyki edukacyjnej (13.00 - 15.30)