9.30–11.00
Sesja plenarna III. Kształcenie zdalne
Prowadzenie: dr hab. Barbara Ciżkowicz, prof. UWK
- Franciszek Wyrwa, Michał Wyrwa, Aleksandra Wilkus-Wyrwa, Urząd Miasta i Gminy Margonin, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
w Poznaniu – Wyzwania nauczania zdalnego. Perspektywa nauczyciela i ucznia - Robert Zakrzewski, Uniwersytet Łódzki – Komunikat. Najświeższe wyniki badań dotyczących nauczania zdalnego
- Beata Prościak, Halina Samko, Zespół Szkół Technicznych im. T. Kościuszki w Leżajsku – Człowiek a bot – paralele matematyczno-polonistyczne w diagnostyce edukacyjnej, czyli kilka uwag o „czujących robotach”
10.30–11.00
Pytania, dyskusja
11.00–13.00
Sesja plenarna IV. Horyzonty diagnostyki edukacyjnej
Prowadzenie: dr hab. Anna Odrowąż-Coates, prof. APS; Prorektor ds. Rozwoju
- Anna Perkowska-Klejman, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej – Zmierzyć niemierzalne – możliwości oceny refleksyjności w edukacji
- Beata Udzik, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu – Analiza językowa tytułów publikacji z zakresu diagnostyki edukacyjnej umieszczonych na stronie PTDE i zbierających dorobek jego działań
- Bolesław Niemierko, Uniwersytet SWPS w Sopocie – Co mi się zdaje, że wiem o diagnostyce edukacyjnej. Jesienne refleksje
12.30-13.00
Pytania, dyskusja
13.00–15.30
Sekcja III A. Kształcenie zdalne
Prowadzenie: dr Franciszek Wyrwa, Urząd Miasta i Gminy Margonin
- Anna Kreft, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku – Potrzeby nauczycieli w zakresie nauczania zdalnego
Agnieszka Sendur, Agnieszka Kościńska, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie – Doświadczenia nauczycieli języków obcych dotyczące zdalnego nauczania w trakcie pandemii Covid-19 - Agnieszka Kościńska, Agnieszka Sendur, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie – Wykorzystywanie zdalnych możliwości doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych przed pandemią COVID-19 i w jej trakcie
- Piotr Machowski, Joanna Koleff-Pracka, Wojciech Rzehak, Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Mikołaja Reja w Krakowie – Edukacja zdalna na przykładzie pracy w liceum prywatnym
- Magdalena Urbaś, Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku – Praca w okresie pandemii we własnej instytucji – edukacja zdalna
15.00–15.30
Pytania, dyskusja
13.00–15.30
Sekcja III B. Perspektywy diagnostyki edukacyjnej
Prowadzenie: dr Henryk Szaleniec ZG PTDE
- Dorota Gołębniak, Polska Akademia Nauk – Ocenianie studentów na wyższych uczelniach
- Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Monika Czyżewska, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej – Ocenianie kształtujące z perspektywy uczniów i nauczycieli. Studium trzech szkół
- Jacek Stańdo, Politechnika Łódzka – Cztery modele pomiaru efektów uczenia się
- Paweł Grygiel, Anna Gaweł, Barbara Ostafińska-Molik, Uniwersytet Jagielloński, Grzegorz Humenny, Instytut Badań Edukacyjnych, Roman Dolata, Uniwersytet Warszawski – Relacje między pozycją w sieci rówieśniczej, metapercepcją, samotnością i objawami depresyjnymi wśród wczesnych adolescentów
15.00–15.30
Pytania, dyskusja
15.30–16.00