Tematyka XXVI Krajowej Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej
Rola Społeczna Diagnostyki Edukacyjnej
1.
Wewnątrzszkolne diagnozy edukacyjne – refleksje i zastosowania
- Przedmiotowe diagnozy osiągnięć uczniów
- Wychowawcze diagnozy pedagogiczne
- Psychologiczne diagnozy rozwojowe uczniów
- Wspomaganie rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach
2.
Regionalne i krajowe diagnozy edukacyjne
- Badania prowadzone przez placówki doskonalenia nauczycieli
- Badania prowadzone przez instytucje badawcze i uczelnie
- Egzaminy zewnętrzne na progach edukacyjnych
- Uwarunkowania prawne badań edukacyjnych
- Rola badań edukacyjnych w polityce oświatowej
3.
Diagnozy edukacyjne w pracy zawodowej i uczeniu się przez całe życie
- Rozmowy kwalifikacyjne w zakładach pracy
- Pomiar kompetencji kandydatów przed podjęciem pracy
- Procedury konkursowe dla uczniów i pracowników
- Ocenianie osiągnięć studentów na uczelniach wyższych
4.
Międzynarodowe badania edukacyjne
- Metody i narzędzia badań w komparatystyce edukacyjnej: PISA, PIRLS, TIMSS
- Wykorzystanie metodologii badań międzynarodowych w krajowej diagnostyce edukacyjnej
- Wyniki polskich uczniów w międzynarodowych badaniach osiągnięć uczniów jako wskaźnik postępu cywilizacyjnego kraju